Pierwszy raz u nas? Zapraszamy do zwiedzenia serwisu!

Hyperloop - cz. II.

22 gru 2016 ::

Hyperloop nie będzie kolidował z innymi - tradycyjnymi - systemami transportu. Rury, którymi będą podróżować kapsuły, zostaną rozmieszczone na specjalnych wysokich pylonach, które nie będą blokować ruchu samochodom oraz innym uczestnikom ruchu drogowego.

Pierwsze studia wykonalności wskazują, że koszt budowy Hyperloop to zaledwie ¼ kosztu budowy kolei dużych prędkości. Konstruktorzy muszą uporać się z takimi aspektami jak: ograniczenie prędkości pojazdów w rurze przez barierę dźwięku, co oznacza, że Hyperloop  będzie pojazdem ponaddźwiękowym. Profesor Piechna zwrócił również uwagę na fakt, że lewitowanie kapsuły na poduszkach powietrznych będzie utrudnione przez niskie ciśnienie. Oprócz tego, problemem może okazać się pozostawienie za pojazdem tego samego stanu powietrza, co przed nim.

Piechna ocenia, że szansa na realizację projektu Hyperloop w Polsce wynosi dziś ok. 60 proc. „Od czysto technologicznej strony jesteśmy sobie w stanie poradzi z wszystkimi wyzwaniami. Pytanie, czy Hyperloop spotka się z zainteresowaniem ze strony osób odpowiedzialnych za infrastrukturę w Polsce” – podkreślił.