Pierwszy raz u nas? Zapraszamy do zwiedzenia serwisu!

Perspektywy rozwoju rynku cyfrowego

19 paź 2017 :: Jan Berdychowski

Jak wynika z najnowszego  raportu firmy doradczej PwC  dot. Rynku cyfrowego w naszym kraju, średnie tempo rozwoju rynku Polskiego będzie na poziomie 3,34%, zaś przychody sektora w 2021 roku wyniosą 11,47 mld dolarów (wobec 10 mld dol. w 2017 r.). Natomiast średnie tempo rozwoju rynku mediów i rozrywki na świecie w perspektywie kolejnych 5 lat wyniesie 4,2% czyli nieco więcej niż w Polsce. Rok 2017 może przynieść prawdziwy przełom na rynku reklamy. Po raz pierwszy wartość reklamy internetowej ma szansę przewyższyć wartość reklamy telewizyjnej. Może do tego dojść na przełomie tego i przyszłego roku. Choć segment telewizyjny będzie rósł, to dynamiczny rozwój reklamy internetowej – głównie za sprawą mobile i mediów społecznościowych – zapewni trwale rosnącą dominację internetu na rynku reklamy. W 2016 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wynosiła 896 mln dolarów. W kolejnych latach średnioroczny wzrost wyniesie 0,8%, a cały segment w 2021 r. osiągnie wartość 932 mln dol. Z kolei tempo rozwoju rynku reklamy internetowej będzie dwucyfrowe, dlatego jego wartość z 838 mln dol. obecnie do 2021 r. zmieni się na 1,5 mld dol.